Πλήρες λεξικό με τις τεχνικές ορολογίες της γλώσσας των games.
Term | Main definition |
---|---|
Displacement mapping | Μία τεχνική ανάλογη με το bump mapping η οποία χρησιμοποιεί ένα διαδικαστικό texture ή διαφορετικό ύψος οπτικής ενός αντικειμένου, ώστε να δημιουργήσει ένα εφέ στο οποίο η πραγματική γεωμετρική θέση των σημείων πάνω από μια επιφάνεια με textures έχει εκτοπιστεί. Με αυτό τον τρόπο δίνεται στην επιφάνεια η αίσθηση του βάθους και της λεπτομέρειας. Αυτού του είδους η τεχνική είναι και η πιο χρονοβόρα, καθώς απαιτεί την απεικόνιση περισσότερων γεωμετρικών συμβόλων.
Hits - 589
|
Distance fog | Distance fog ή αλλιώς Fogging ονομάζεται η τεχνική που χρησιμοποιείται στα 3D γραφικά υπολογιστών για να ενισχύσει την αντίληψη απόστασης στην εξομοίωση ομίχλης.
Hits - 553
|
Downtime | Η περίοδος στην οποία ένας server δεν είναι διαθέσιμος. Ο server μπορεί να φιλοξενεί κάποιο site ή online υπηρεσίες, όπως είναι για παράδειγμα το Xbox Live ή το PlayStation Network.
Hits - 711
|
Draw Distance | Σε μία 3D γραφική απεικόνιση, το draw distance είναι η απόσταση του βάθους μέσα στην οποία τα γραφικά γίνονται render (σ.σ. αναπαράγονται στην οθόνη). Τα πολύγωνα που βρίσκονται πίσω από το draw distance δεν εμφανίζονται στην οθόνη και κατ' επέκταση δεν είναι ορατά στο μάτι σας. Αν ένα παιχνίδι σας επιτρέπει να αλλάξετε το draw distance από τις ρυθμίσεις του, τότε αυξάνοντάς το θα μπορείτε να βλέπετε περισσότερα αντικείμενα, κάτι που θα απαιτεί αντίστοιχα μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ.
Hits - 1893
|
Drop-In Drop-Out | Ο όρος χρησιμοποιείται στο Co-Op mode. Όταν το Co-Op ενός παιχνιδιού είναι drop-in drop-out τότε οποιοσδήποτε παίκτης μπορεί να μπει και να βγει από το παιχνίδι, με τον πρώτο παίκτη να συνεχίζει να παίζει. Ένα παράδειγμα του drop-in drop-out Co-Op εφαρμόζεται στη σειρά Diablo, όπου μπορείτε να μοιραστείτε το παιχνίδι σας δημόσια, ώστε άλλοι παίκτες να μπαίνουν ή να βγαίνουν χωρίς η έξοδός τους να σας εμποδίζει να συνεχίσετε.
Hits - 654
|
Dynamic lighting | Η τεχνική κατά την οποία οι φωτισμοί σε ένα video game, αποδίδονται ρεαλιστικά, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες. Οι συνθήκες αυτές εξαρτώνται από την διάρκεια της ημέρας (πρωί, μεσημέρι ή βράδυ), την θέση των αντικειμένων και την απόστασή τους από την πηγή φωτός (ήλιος, λάμπα κ.ο.κ.)
Hits - 821
|
Dynamic range | Η αναλογία μεταξύ των μεγαλύτερων και των μικρότερων δυνατών τιμών σε μια μεταβαλλόμενη ποσότητα, όπως είναι τα σήματα ήχου ή φωτός. Ουσιαστικά πρόκειται για το εύρος της όρασης ή της ακοής του ανθρώπινου νου.
Hits - 741
|
Easter egg | Οποιαδήποτε έκπληξη συναντάμε μέσα σε ένα παιχνίδι, η οποία κάποιες φορές ενδέχεται να μην έχει καμία σχέση με το σενάριό του.
Hits - 1796
|
Endgame | Ο όρος endgame αναφέρεται ουσιαστικά στην endgame experience, δηλαδή στην εμπειρία που έχει κάποιος παίκτης στα τελικά στάδια ενός παιχνιδιού. Αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς μπορεί για παράδειγμα στο ξεκίνημα ενός Action ή RPG να υπάρχει έντονη δράση, αλλά αργότερα ο παίκτης να αντιμετωπίζει επαναλαμβανόμενες αποστολές, ανούσια quests ή να βρίσκει μπροστά του τους ίδιους εχθρούς. Τα συγκεκριμένα τρία στοιχεία μπορούν εν προκειμένων να δράσουν αρνητικά στην endgame εμπειρία σας.
Hits - 1580
|
Engine | Στη γλώσσα των games, ο όρος "Engine" αναφέρεται στην "Game Engine", δηλαδή ένα σύστημα εφαρμογών, το οποίο αποτελεί την βάση κατασκευής κάθε παιχνιδιού, είτε αυτό αναπτύσσεται σε υπολογιστή, είτε σε κονσόλα. Οι βασικές λειτουργίες μίας game engine περιλαμβάνουν την rendering engine, η οποία παράγει τα γραφικά, την physics engine που αποδίδει τις κινήσεις των χαρακτήρων, τον ήχο, τα animations, το scripting (τις γλώσσες προγραμματισμού που χρησιμοποιούνται), την τεχνητή νοημοσύνη των χαρακτήρων, την δικτύωση μεταξύ των χρηστών, την διαχείριση μνήμης, το streaming (ροή γραφικών/ήχου προς τον χρήστη), το threading (οι μικροεντολές που εκτελούνται ταυτόχρονα από τον επεξεργαστή), το localization support (μετάφραση των παιχνιδιού σε διάφορες γλώσσες) και το scene graph, δηλαδή την σχέση των αντικειμένων μεταξύ τους. Παραδείγματα γνωστών engine είναι η Unreal Engine της Epic Games (Gears of War, Unreal Tournament) και η CryEngine της Crytek (Crysis).
Hits - 16506
|
Enhanced edition | Μία επανέκδοση ενός video game που έχει ήδη κυκλοφορήσει. Περιλαμβάνει συνήθως βελτιωμένα χαρακτηριστικά, όπως καλύτερα γραφικά, σπικάζ ή ακόμα και περισσότερες αποστολές.
Hits - 1227
|
F2P | (Βλέπε Free-to-play).
Hits - 798
|
Faction | Χρησιμοποιείται κυρίως στα MMORPG και ουσιαστικά πρόκειται για την φατριά του χαρακτήρα σας. Σε αντίθεση με το Race (φυλή), το Faction εμπεριέχει πολλά Races, τα οποία έχουν συμμαχήσει μεταξύ τους. Το κλασικότερο παράδειγμα, είναι το World of Warcraft, εκεί όπου συναντάμε τα factions "Horde" και "Alliance".
Hits - 4222
|
Farming | Ο όρος αυτός χρησιμοποιείται σε RPG και MMORPG. Με απλή γλώσσα, όποιος κάνει farming πολύ απλά "Βγαίνει έξω, πολεμάει με τέρατα κι έχει ως στόχο να αποκτήσει gold και αντικείμενα". Από εκεί προκύπτει και το ρήμα "farmάρω".
Hits - 1723
|
Feedback | Η λεγόμενη "ανατροφοδότηση". Είναι ουσιαστικά η ανταπόκριση που λαμβάνει κάποιος από μία πράξη του ή ένα δημιούργημά του. Χρησιμοποιείται αρκετά στην γλώσσα των games για τις εταιρείες που δημιουργούν τα video games, μιας και αυτές παίρνουν feedback από τους χρήστες που παίζουν τα παιχνίδια τους, είτε μέσω e-mail, είτε μέσω κάποιου forum. Παραδείγματα: "Όταν κυκλοφόρησε η beta έκδοση του συγκεκριμένου MMORPG, το feedback των οπαδών της εταιρείας μέσω των forums ήταν αρκετά θετικό." ή "Με ένα demo 15 λεπτών και χωρίς καθόλου διαφήμιση, το feedback των πωλήσεων του παιχνιδιού ήταν απογοητευτικό".
Hits - 2828
|